Nama:
Alamat :
Nombor telefon :
Email Address:
Order :
Cara Pembayaran : Maybank 152116225468
Lain-lain
Bukti Pembayaran (Sila paste di sini) :
Pertanyaan/pesanan :

create web form

Saya Belajaq Shading Hidung tp Tak Jadi


Kalau tengok gambar2 sebelum ni kan...
sah jelas kelihatan hidung ku yang besar & penyek + tak mancung langsung ni...

aku pun tatau adakah ketembaman badan pun bleh sebabkan hidung membesar??
ke memang hidung aku besar secara semulajadi yang aku tak perasan?

tapi kalau tengok gambo sendiri part aku paling x suka adalah hidung huuuu
bencik betoi ler hidung beso....
tapi yang ok nya oxygen banyak masuk...cerdik sikit kepala aku hahaa....

Oleh itu, aku pun belajar la shading...
banyak forum ajar mekap2 ni...
selalu aku lepak cari.forum saje huhu....
mencari ilmu mekap sementara ada masa ni (blum masuk keja...masuk 1/10 ni : esok...perggghhhh)

CARANYA :

1. Mekap la dulu...pakai foundation, bedak suma bg cun....
2. Amik bedak/foundation yang gelap sikit untuk shade tepi kedua-dua belah batang hidung....Aku guna PIXY 2-WAY CAKE colour TROPICAL untuk shading2 ni...sapu ngan brush yg nipis....
3. Amik bedak/foundation yang cerah/putih untuk shade atas batang hidung...Aku guna PIXY 2-WAY CAKE colour NATURAL WHITE....ada lagi 1 colour WHITE CREAM pun bleh gak...sapu ngan brush yang nipis jugak....



Haa siap laa...hasilnya macam kat bawah...tapi macam tak jadi sangat ja pun heheee....

Takpa la...saya budak baru belajar....OK la kot....ke cam hantu? haha...tapi hidung yang beso tetap tak dapat disembunyikkan wuuu3 :cry::cry:










KESIMPULANNYA : Terima ja la apa yang ada...syukur alhamdulillah daripada takde hidung kan....




2 comments:

  1. lg 1, pixy ni bleh guna as fodation gak.. bleh jimat duit..hehe

    ReplyDelete
  2. mane nk beli bedak pixy ni ea??mcm bes je

    ReplyDelete